ستاد جوانان و دانشجویان مسعود پزشکیان در خراسان‌رضوی افتتاح شد  وعده بلینکن به نتانیاهو برای رفع محدودیت ارسال سلاح به تل‌آویو تجاوزات گسترده رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان پوتین برای نخستین بار در ۲۴ سال گذشته به کره شمالی می‌رود علت ثبت‌نام‌نکردن محمد مخبر در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۳ چیست؟ ستاد مرکزی انتخاباتی سعید جلیلی در مشهد افتتاح شد گزارش کامل از اولین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + فیلم (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) هند و آمریکا بر ادامه همکاری‌های استراتژیک تأکید کردند درخواست ولیعهد سعودی برای آتش‌بس و تشکیل کشور فلسطین آمریکا ۲ فرد و ۵ نهاد را در ارتباط با یمن تحریم کرد سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در جنوب سوریه پیگیری‌ها برای آزادی هر چه زودتر بشیر بی آزار ادامه دارد زخمی شدن ۱۶ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) رئیس صداوسیما: سه مناظره درباره مسائل اقتصادی است تجاوز نظامی جدید آمریکا و انگلیس به الحدیده یمن لحظه ورد کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ به صداوسیما برای حضور در اولین مناظره+ فیلم جزئیات جدید از اولین مناظره تلویزیونی انتخاباتی ۱۴۰۳ نمایندگانی از دفتر رهبری به منزل شهید امیرعبداللهیان رفتتند ۶ کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری با رئیس مجلس خبرگان دیدار کردند فیلم | لحظاتی از گفت‌وگوی رهبر معظم انقلاب در جریان عیادت از آیت‌الله مکارم‌شیرازی
سرخط خبرها

محسن رضایی به حیاط خلوت آمریکا رسید | معاون اقتصادی رئیس جمهور به دنبال چیست؟

  • کد خبر: ۹۵۴۷۶
  • ۲۱ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۴
محسن رضایی به حیاط خلوت آمریکا رسید |  معاون اقتصادی رئیس جمهور به دنبال چیست؟
محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور برای مراسم تحلیف ریاست جمهوری نیکاراگوئه به این کشور سفر کرده‌ است.

به گزارش شهرآرانیوز، در پشت این سفر به ظاهر تشریفاتی به نظر می‌آید همکاری با کشورهای آمریکای لاتین در جهت سیاست خارجی دولت در دستور کار رضایی قرار دارد. سیاستی که در زمان محمود احمدی‌نژاد نیز در پیش گرفته شد و نتیجه بخش نبود.

محسن رضایی معاون اقتصادی ابراهیم رئیسی به نمایندگی از او برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور نیکاراگوئه وارد این کشور شد. اما به نظر می رسد پشت این سفر ظاهرا تشریفاتی ماموریتی دیگری نهفته است. سفر چهره چندگانه دولت سیزدهم به یکی از کشورهای آمریکای لاتین تکمیل ضلع دیگری از سیاست خارجی ابراهیم رئیسی در دوره پیش رو است.

دولت رئیسی قصد دارد در کنار اتحاد منطقه ای و سیاست نگاه به شرق همکاری با کشورهای آمریکای لاتین را نیز گسترش دهد. سیاستی که در بعد سیاسی آن هدف مقابله با هژمونی امریکا و یارگیری در اقصی نقاط جهان را دنبال می‌کند و در بعد اقتصادی هم به دور زدن تحریم های واشینگتن علیه ایران می‌اندیشد. برخی اعتقاد دارند این سیاست در دوره احمدی نژاد آزمون شده و نتیجه بخش نبوده است.

اما تحلیل گرانی هستند که با اشاره به اتحاد قدرت های متوسط در مقابل قدرت های اصلی می گویند این اتحاد گرچه نمی‌تواند نقش تعیین کننده ای در مناسبات جهانی داشته باشد اما اگر پیش شرط های آن در حوزه حکمرانی و اقتصادی رعایت شود نقش اثر گذاری خواهد داشت.

منبع: اکو ایران

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->